article-header-img

מה ההבדל בין זהב 18 קראט ל-14 קראט?

כל מה שרציתם לדעת על ההבדל בין זהב 18 קראט ל-14 קראט ובמה כדאי לבחור בקניית תכשיט יהלומים

whatsapp fb mail

זהב הוא מתכת עתיקת יומין ויקרה הן בשל ערכה הכספי והן בשל ערכה האסתטי. מדידת משקל הזהב נעשית על פי היחידה האוניברסלית קראט (K). זהב טהור 100% הינו 24 קראט, אך זהב מסוג זה הינו רך, גמיש ונוטה לשריטות ולכן השימוש בו בתכשיטים אינו נפוץ. מסיבה זו, מערבבים את הזהב טהור עם סוגי מתכות נוספות ליצירת תכשיטים, כאשר תכשיטי זהב 14 קראט ו-18 קראט הינם בין השכיחים ביותר. אך מה ההבדל בין סוגי הזהב ואיך אפשר לדעת במה כדאי לבחור? אספנו עבורכם כמה נקודות שיעזרו לכם בבחירת תכשיט זהב

אז מה מציין קראט הזהב?

בהגדרה, ההבדל בין כל בין תכשיט 9, 14, 18, 21 או 24 קראט הוא אחוז הימצאות הזהב הטהור בתכשיט. כך למשל, תכשיט זהב 9 קראט יכיל אחוז זהב טהור של כ – 37.5%, תכשיט זהב 14 קראט יכיל כ – 58.5% זהב טהור, תכשיט זהב 18 קראט יכיל כ – 75% זהב טהור, תכשיט זהב 21 קראט יכיל כ – 87.5% זהב, ב – 22 קראט כ – 91.6% ובזהב 24 קראט אחוז הזהב הטהור הוא 99.99%!
זהב 18 קראט וזהב 14 קראט הם בין הבחירות הפופולאריות ביותר בתכשיטים בכלל ובתכשיטי יוקרה בפרט, כאשר בשוק קיימים גם תכשיטים העשויים סוגי זהב נוספים. עם כך, מהו מרכיב שאר האחוזים בתכשיט אם לא זהב? כל יצרן בוחר את המתכות הנוספות איתן הוא מייצר את התכשיט, זה יכול להיות נחושת, אבץ, כסף, ניקל או מתכות אחרות. צבע התכשיט יושפע ברובו מתרכובת המתכות הנוספות וזוהי גם הסיבה להבדלים בין צבעי תכשיטי הזהב בין יצרן אחד לאחר. אחד ההבדלים הבולטים שניתן לשים לב אליהם בין זהב 14 קראט לזהב 18 קראט הוא צבע הזהב. תכשיט העשוי זהב 18 קראט יהיה בעל צבע צהוב עשיר, תוסס ובוהק, מה שהופך אותו לכל כך עדין ומדהים להפליא. לעומת זאת, תכשיט העשוי זהב 14 קראט יהיה בעל גוון בהיר יותר של צהוב, זאת בשל אחוז גבוה יותר של המתכות הנוספות שנוספו לזהב ומשנות את צבעו.

פער המחירים בין סוגי הזהב

תכשיט זהב 18 קראט מכיל אחוז גבוה יותר של זהב טהור בהשוואה לתכשיט זהב 14 קראט, ובהתאם גם ערכו הכספי גבוה יותר. יחד עם זאת, הבדלי המחירים הם זניחים לעומת העובדה שזהב 18 קראט איכותי יותר, יפה יותר ומבריק יותר ולכן זו הבחירה האולטימטיבית של מרבית האנשים שמחפשים תכשיט יוקרה איכותי. יש כמובן גורמים נוספים שמשפיעים על מחיר התכשיטים, כך לדוגמא תכשיטי יוקרה העשויים זהב ומשובצים יהלומים או אבני חן יוקרתיות יעלו יותר מתכשיט זהב נקי. לקראט היהלום, צבעו והניקיון שלו כמובן גם השפעה משמעותית על ערכו של התכשיט.

רגישות בעור ואלרגיות

תכשיטי זהב בעלי קראט נמוך עלולים לגרום לעיתים קרובות לאלרגיות לאנשים בעלי עור רגיש או עדין. תכשיטים באים במגע ישיר עם העור ולכן במקרה שמדובר בתכשיט זהב עם קראט נמוך, אשר מכיל אחוז גבוה יותר של מתכות שאינן זהב, יכולה להיווצר תגובה אלרגית בעור. זהב נחשב למתכת היפואלרגנית, ומכיוון שתכשיטי זהב 18 קראט עשויים יותר זהב טהור מאשר תכשיטי 14 קראט, פחות סביר שאלו יגרמו לתגובה אלרגית ולגירוי של העור.

למה להימנע מתכשיט 22,21 או 24 קראט?

ככל שאחוז הזהב בתכשיט גבוה יותר, כך הוא רך יותר ועמיד פחות. לכן, תכשיטים העשויים זהב 21 קראט, 22 קראט וכמובן ש – 24 קראט יהיו בעלי נטיה להיהרס מהר יותר ולהתעקם או להישבר מהר יותר. נוסף על כך, כפי שכבר ציינו, ככל שאחוז הזהב בתכשיט גבוה יותר המחיר שלו יקר יותר. במקרה הזה המחיר הגובה לא יהיה בעל ערך ממשי ויהווה הוצאה מיותרת ברכישת התכשיט.

 

לסיכום, בתכשיטי זהב 18 קראט האחוז הגבוה של זהב טהור גבוה מעניק לתכשיט טוהר, ניקיון, הברקה ומראה יוקרתי במיוחד לעומת תכשיטי זהב 14 קראט. כפי שציינו, קיים הבדל במחירי התכשיטים, אך הוא זניח באופן יחסי לתמורה המתקבלת.
אם מתחשק לכם לרגש את היקרים לכם עם תכשיט מתנה או אפילו לפנק את עצמכם בתכשיט ייחודי ועל זמני, JB JEWELERS מציעה מגוון רחב של תכשיטי זהב 18 קראט בעיצובים ייחודיים ובייצור בלעדי בארץ וכן של מותגי תכשיטי יוקרה מהמובילים בעולם.
לצפייה במגוון התכשיטים לחצו כאן.
לצפיה בתכשיטי זהב 18 קראט עד 5,000 ש”ח לחצו כאן.
לחזרה לעמוד הבית לחצו כאן.
לפרטים נוספים וייעוץ עם נציג אישי לחצו כאן.


whatsapp fb mail