article-header-img

לרגל יום השואה הבינלאומי: JB JEWELERS בשיתוף פעולה מרגש עם GRAHAM

משפחת JB JEWELERS שחורטת על דגלה אחווה, אנושיות ותקווה, גאה להציג שעון ייחודי בשיתוף פעולה מרגש שמטרתו היא לשמר את זכרון השואה לעד. אחוזים מההכנסות ייתרמו לניצולים

whatsapp fb mail

בנובמבר 2005 קיבל האו”ם החלטה לציון יום ה-27 בינואר כיום הנצחה בינלאומי לקורבנות השואה. טקסי יום הזיכרון מתקיימים ברמה הבינלאומית, הלאומית, האזורית והמקומית, כולל באוניברסיטאות ובבתי ספר ברחבי העולם. עבורינו, העם היהודי, יום השואה הבינלאומי הוא קריאה לשנות משהו, לנקוט צעד ולעשות חושבים באיזו דרך אנחנו יכולים להשאיר לנצח את הזכרון ההולך ונשכח של קרובינו ושל עוד מאות אלפי ניצולים שבעוד מספר שנים לא ישמע קולם. מתוך המקום הזה, נולד הרעיון ליצירת שעון בעל ערך, אחד כזה שישאר איתנו לנצח ודרכו נוכל לספר את הסיפור. בעזרתו אנחנו מאמינים שנוכל לשמר את הזיכרון לתמיד, לספר את הסיפור ולהפיץ את האור והעוצמה של העם היהודי.

GRAHAM X JB JEWELERS

במסגרת שיתוף הפעולה המיוחד, פעלנו וחשבנו יחד עם מותג השעונים השוויצרי על הדרך הטובה ביותר ליצור שעון שיהווה סמל של תקווה, ניצחון, אחדות ועוצמה. העיצוב שנבחר מבוסס על קולקציית ה – Chronofighter Superlight של גרהאם, עם בחירת חומרים, צבעים וסמלים ייחודיים שהופכים את השעון למיוחד כלכך.
נתחיל בדברים הבסיסיים והנראים לעין, השעון מעוצב בצבעי דגל ישראל והעם היהודי – כחול ולבן. גוף השעון עשוי קרמיקה לבנה, בזל השעון עשוי סיבי פחמן (קרבון) כחול, לוח השעון בצבע לבן בעל עיטורים ומחוגים כחולים, ורצועות גומי כחולה ולבנה. אמרנו עוצמה ישראלית – אמרנו כחול לבן.

השימוש בקרמיקה הלבנה גם הוא אינו מקרי, הקרמיקה מתהדרת בקשיחות שלה ובעמידות שלה לשריטות ובנוסף היא איננה מושפעת מהקרניים האולטרה סגולות שמייצרת השמש, כלומר הצבעים שלה לא דוהים או משתנים לאורך השנים. על גבי לוח השעון, בין השעה 1 ל-2 חדי העין יבחינו בשלהבת ובה הכיתוב בעברית “עם ישראל חי”. מקור הביטוי “עם ישראל חי” על פי המסופר, מגיע מרבי יהונתן אייבשיץ, שהציל יהודים רבים בתקופת גירוש צרפת. כיום סמל זה הוא ביטוי של ניצחון העם היהודי ששרד את השואה, עלה לארץ ישראל, הקים מדינה, והוא חי, קיים וחזק מתמיד.

בגב השעון, על גבי זכוכית ספיר הקריסטל חרוט דגל ישראל ומסביבו הכיתוב “Holocaust Memorial 1939 – 1945 Light Up The Darkness”. המשפט “להאיר את החשכה” לא נכתב במקרה – משמעותו היא שהיום אנחנו חוגגים את החיים ואת ניצחון האור על החושך.
עוד על הקייס האחורי של השעון, תוכלו למצוא את הכיתוב XX/18 שבעצם מציין את מספר השעון מתוך מהדורה מוגבלת של 18 יחידות בלבד. למה 18? ניחשתם נכון – חי !

מפרט טכני

גוף השעון עשוי קרמיקה לבנה בקוטר 47 מ”מ, לחצני הכרונו עשויים סיבי פחמן (קרבון) שחורים ובזל השעון סיבי פחמן כחולים. הלב הפועם של שעון זה הוא מנגנון טורביליון מכני-אוטומטי G1780 המעוטר ב – 34 אבני רובי ופועם בקצב של 28,800vph המספקים כוח רזרבי של 48 שעות. כידוע, מנגנון טורביליון הוא המנגנון המורכב ביותר שקיים היום, והוא גם המדויק ביותר עקב היותו מרחף באויר ולא מושפע כלל מכוח הכבידה.
החומרים הקלים מאוד מהם עשוי השעון – קרמיקה וסיבי פחמן (קרבון) גורמים לכך שמשקלו יהיה נמוך מ – 100 גרם.

תרומה לשיפור רווחת ניצולי השואה

מעבר להנצחת הזיכרון, לפרויקט הגדול הזה משמעות נוספת והיא שיפור החיים והרווחה של הניצולים החיים כיום במדינת ישראל. JB JEWELERS בשיתוף עם גרהאם תעביר אחוזים מההכנסות של השעונים בסדרה כתרומות וסיוע לניצולי השואה. כך ידע כל אדם, שברכישת השעון לא רק שהוא מנציח את הסיפור והולך איתו בגאווה לדורות, יש לו גם יד בסיוע לניצולים ובאפשרות שלהם לחיות בכבוד בהמשך חייהם בישראל.

מותג שעוני היוקרה גרהאם

מותג שעוני העילית גרהאם הינו אחד ממותגי שעוני היוקרה הותיקים בעולם, המחזיק ברקע היסטורי ארוך ועשיר. המותג הוקם בשנת 1695 בלונדון, על ידי יצרן השעונים הנודע ג’ורג’ גרהאם. השעונים המכניים של גרהאם הינם בעלי עיצוב ייחודי ומיוצרים במהדורות מוגבלות. בשנת 2020 השיקה גרהאם דגם חדש והדהימה את עולם שענות העילית כאשר הציגה לראשונה שעון ספורטיבי המורכב ברובו מקרבון. גוף השעון, הלחצנים בצידי השעון, הבזל החוגה והאבזם עשויים כולם קרבון. קרבון הוא חומר קל משקל, חזק ועמיד ומשתמשים בו לעתים קרובות בייצור ציוד מורכב ולמכניקה הדורשת ביצועים גבוהים. בזכות תכונות אלו, קרבון הוא החומר האידיאלי לשעון המיועד לאנשים פעילים והרפתקנים. השעון הפך להצלחה מסחררת ועד היום הוא מהמבוקשים ביותר אותם יצר המותג השוויצרי.

מחיר וזמינות

השעונים מיוצרים במהדורה מוגבלת של 18 יחידות בלבד, אותם ניתן יהיה לרכוש בבוטיקים של JB JEWELERS בלבד. מחיר השעון הוא 198,500 שקלים, כאשר אחוזים מהמכירות יתרמו לניצולים הנזקקים לסיוע. החל מחודש פברואר 2023 ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת של השעון, כאשר האספקה שלו תיעשה במהלך השנה.
לפרטים נוספים אודות הפרויקט והזמנות צרו איתנו קשר.
למעבר לעמוד השעון באתר לחצו כאן.

 


whatsapp fb mail